
Sternéo heeft prachtig clubhuis dankzij veel support
AlgemeenStarnmeer- De landelijke rijvereniging en ponyclub Sternéo vierde maandag 15 juni een feestje. De vereniging is sinds 1 november 1946 gevestigd in de Starnmeer en vierde het 80-jarig jubileum. Verleden jaar is de vereniging gestart met de bouw van een nieuw clubhuis aan de Starnmeerdijk 32 A.
Hiervoor heeft de vereniging meerdere donaties gehad, zowel in giften als goederen. Loonbedrijf van Petten B.V. heeft zijn machines en diensten beschikbaar gesteld. Jeroen Kroon Loon-en Grondverzetbedrijf ondersteunde met telconplaten en diensten. Ook vrijwilligers en leden hebben meegeholpen bij de bouw. Een aantal fondsen heeft geld beschikbaar gesteld om het doel te behalen. Het Sportfonds Gemeente Alkmaar heeft 30% van de aanbesteding beschikbaar gesteld in een bedrag van € 5.327,68 euro. Gerrit Blaauwfonds heeft een bedrag van 3.000 euro gedoneerd. Maandag 15 juni waren Karin Kuin (directeur Rabobank Waterland en omstreken) en het bestuur bij elkaar op het clubterrein om een cheque van 8.000 euro in ontvangst te nemen. Deze vele sponsors en donaties hebben het mogelijk gemaakt dat er nu een prachtig clubhuis staat. De vereniging kent per 1 januari 2026 circa 65 leden, van wie twintig 20 rijdende leden.
Caroline Kroon-Marrees ontvangt de cheque van Karin Kuin
Tekst en beeld: Ad Hodde